Bekontakta maksājums ar telefonu POS terminālī

Izmaiņas likumā – kādos gadījumos uzņēmējam POS terminālis ir obligāts?

POS terminālis ir ieguvums gan pārdevējam, gan pircējam. Klienti bieži vien labprātāk izvēlas kaut ko iegādāties, ja ir pieejama iespēja norēķināties ar karti. Mūsdienīgu maksāšanas risinājumu ieviešana var palielināt pārdošanas apjomus, turklāt nauda no darījumiem drīz vien nonāk norēķinu kontā.

Lai sekmētu bezskaidras naudas norēķinu izmantošanu mazumtirdzniecībā un pakalpojumu sniegšanā, 2025. gada 1. janvārī stājās spēkā nozīmīgi grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām". Šīs izmaiņas būs spēkā no 2025. gada 1. aprīļa un ir svarīgas ikvienam nodokļu maksātājam, kas pārdod preces vai sniedz pakalpojumus tirdzniecības vietās.

Kas mainās?

Turpmāk obligāti jānodrošina iespēja klientiem norēķināties bezskaidrā naudā, ja nodokļu maksātāja juridiskajā adresē, struktūrvienībā vai tirdzniecības automātā iepriekšējā gada apgrozījums pārsniedz 50 000 eiro.

Piemēram, uzņēmuma saimnieciskā darbība notiek juridiskajā adresē un trīs struktūrvienībās. Divās struktūrvienībās iepriekšējā gada apgrozījums pārsniedz 50 000 eiro, tātad tikai šajās vietās ir obligāti jānodrošina bezskaidras naudas norēķini ar POS termināli. Juridiskajā adresē un struktūrvienībā, kur apgrozījums ir mazāk par 50 000 eiro, POS terminālis nav obligāts.

Kāpēc šīs izmaiņas ir svarīgas?

Grozījumu mērķis ir veicināt bezskaidras naudas norēķinu izmantošanu, kas sniedz vairākas priekšrocības.

  • Klientu ērtībām: iespēja norēķināties ar karti ērti un ātri.
  • Finanšu uzskaitei: samazināt kļūdas skaidras naudas apritē.
  • Uzraudzībai un caurskatāmībai: sekmīga darbība nodokļu nomaksas procesā.

Kas jādara uzņēmējiem?

  • Izvērtēt apgrozījumu: noteikt, kurās uzņēmuma saimnieciskās darbības vietās apgrozījums pārsniedz 50 000 eiro. Jāizvērtē visas vietas – gan juridiskā adrese un struktūrvienības, gan tirdzniecības automāti.
  • Uzstādīt POS termināļus: nodrošināt POS termināļus visās vietās, kur tas ir obligāts.
  • Komunicēt ar klientiem: informēt klientus par jauno iespēju norēķināties bezskaidrā naudā.

“Grozījumi likumā ir solis uz priekšu, lai veicinātu modernu un ērtu maksājumu infrastruktūru. Uzņēmējiem jāsāk laikus gatavoties šīm izmaiņām, lai nodrošinātu atbilstību normatīvajām prasībām, jo ir būtiski izvērtēt katras tirdzniecības vietas apgrozījumu,” 

uzsver Nataļja Griškova, MANAKABATA.LV nodokļu konsultāciju un grāmatvedības servisa direktore.

Kāpēc POS termināļi ir ērti?

“Ņemot vērā, ka mūsdienīgu POS termināļu izvēle uzlabotu klientu apkalpošanas pieredzi, iespējams, ir vērts apsvērt tos izmantot visās tirdzniecības vietās. Tā uzņēmums var arī samazināt kļūdu risku finanšu uzskaitē un uzlabot uzraudzību un caurskatāmību nodokļu nomaksas procesā. Tas arī vienkāršo grāmatvedības procesus, jo nav nepieciešams uzturēt atsevišķas uzskaites sistēmas skaidras naudas un bezskaidras naudas darījumiem, kas varētu radīt papildu administratīvo slogu un kļūdu risku,” 

atzīst N. Griškova.

Ja tev nepieciešams POS terminālis, ielūkojies Citadeles plašajā piedāvājumu klāstā un izvēlies savam biznesam visatbilstošāko. Piesakies līdz 1. jūnijam un lieto jebkuru POS termināli pirmos 6 vai 12 mēnešus bez nomas maksas – vairāk informācijas Citadeles mājaslapā.