Regulāri aktualizē bankā savu kontaktinformāciju!
Citadele nodrošina regulāru bankas sistēmu attīstīšanu un katru dienu 24 stundu garumā seko līdzi klientu darījumiem gan Latvijā, gan starptautiskiem darījumiem, lai savlaicīgi pasargātu savus klientus no trešo pušu krāpnieciskām darbībām.
Konstatējot aizdomīgus darījumus, bankas darbinieki sazinās ar klientu, lai pārliecinātos, vai attiecīgo darījumu tiešām veic klients, kā arī nepieciešamības gadījumā nekavējoties ziņo par krāpniecības mēģinājumiem atbildīgajām institūcijām.
Tādēļ savlaicīgi informē banku par mainītiem tālruņa numuriem vai izmaiņām jebkādā citā Tavā kontaktinformācijā.
Pirms pieslēgties internetbankai, pārbaudi:
- Vai internetbankas adrese, kur ievadi personiskos datus, sākas ar https://;
- Pārbaudi, vai ir redzams bankas servera drošības sertifikāts! Tas izskatās kā „atslēdziņa”, ko varēsi atrast internetbankas lapas adreses laukā. Ja šis drošības sertifikāts nav redzams, lūdzam ziņot par to bankai.
- Pārtrauc darba seansu un sazinies ar banku, ja interneta pārlūkprogramma brīdina par: nederīgu vai novecojušu drošības sertifikātu, nezināmu sertifikāta izdevēja firmu, nepareizu internetbankas lapas nosaukumu.
- Ja, ievadot identifikācijas datus internetbankā, veidojas ilgstoša pauze un pēc tam tiek jautāts otro reizi ievadīt pieczīmju vai sešzīmju kodu, iespējams, ir noticis krāpniecības mēģinājums. Nevadi kodu atkārtoti, bet gan pārbaudi datoru ar antivīrusa programmu, kā arī ziņo bankai.
- Seko līdzi internetbankas pieslēgumu vēsturei, kas redzama pirms internetbankas koda ievadīšanas. Ja rodas aizdomas par neautorizētas pieslēgšanās mēģinājumu, sazinies ar banku!
Nevadi informāciju uznirstošajos jeb pop-up logos!
Ja internetbankas lietošanas laikā parādās jebkādi aicinājumi ievadīt uznirstošajos logos (jeb pop-up logos) visas paroles un pieejas kodus no kodu kartes vai kodu kalkulatora, tie ir krāpniecības mēģinājumi. Šādos gadījumos aicinām nelietot tālāk datoru, vērsties pie IT speciālista vai arī savā bankā pēc papildu informācijas.
Lieto pogu "Iziet", lai beigtu darba seansu!
Internetbankas poga "Iziet" atšķirībā no pārlūkprogrammas aizvēršanas ar "Close" ne tikai beidz darba seansu, bet arī nodzēš visu datora atmiņā saglabāto informāciju par internetbankas sesiju.
Nomaini internetbankas kodu karti reizi pāris gados!
Izvairies internetbanku lietot publiskās vietās!
Neiesakām strādāt ar internetbanku šādās vietās:
- Interneta kafejnīcās u.tml. publiskās vietās, kur vairāki lietotāji strādā ar vienu "attālinātu" datoru un nav garantijas, ka lietotāja ievadītos datus datorā "neskatās" datora administrators.
- Vietās, kur uzstādītas videonovērošanas ierīces, ar kurām var iegūt informāciju par lietotāja ievadītajām parolēm un kodiem.
- Ja nav pārliecības par datora programmatūras drošību - ir aizdomas par vīrusiem un speciālām programmām, kas lietotāja ievadītās paroles var pārsūtīt kādai citai personai.
Ja izmanto internetbanku publiskās vietās, pārliecinies, ka pēc internetbankas izmantošanas esi izgājis no savas internetbankas ar pogu „Iziet” un aizvēris pārlūkprogrammu.