Pāriet uz lapas saturu

Internetbankas iespējas un drošība

Citadeles internetbanka dod jums iespēju droši pārvaldīt savas finanses no jebkuras vietas pasaulē 24/7 režīmā.


Viens un tas pats cilvēks var būt reģistrēts kā internetbankas lietotājs vairāku klientu (tie var būt gan privātpersonas, gan uzņēmumi) internetbankās, un viens klients savā internetbankā var dot pieeju vairākiem lietotājiem. Klients var noteikt lietotājiem dažāda līmeņa internetbankas pieejas tiesības.

Internetbankai ir divi standarta režīmi

  1. Skatīšanās režīms - ļauj lietotājam apskatīties informāciju par klientu.
  2. Pilnais režīms - ļauj izmantot visas internetbankas funkcijas.

Var nodrošināt arī īpašo režīmu, kad lietotājam ir pieejami atsevišķi, klienta norādīti pakalpojumi, piemēram, pilnībā pieejami tikai norēķinu konti, bet kartēm piesaistītie konti ir atstāti skatīšanās režīmā. Tāpat klients var paslēpt no konkrēta internetbankas lietotāja savu kredītu informāciju vai kādu konkrētu kontu.

Nozīmīgākās internetbankas funkcijas

  • Informācija par konta stāvokli un darījumu vēsture.
  • Iespēja apskatīties konta pārskatu un to lejupielādēt, arī PDF formātā.
  • Kontu nosaukuma maiņa.
  • Maksājumu veikšana, tajā skaitā arī ar valūtas konvertāciju.
  • Iespēja izdrukāt un arī lejupielādēt PDF formātā jebkuru maksājumu, t.sk. arī kartes darījumu.
  • Savu maksājumu paraugu izveide.
  • Rēķinu apmaksa, tajā skaitā e-Rēķinu regulārā apmaksa.
  • Regulāru maksājumu izveide.
  • Jaunu maksājumu karšu pasūtīšana, esošo bloķēšana, atbloķēšana vai slēgšana.
  • Kredītspējas noteikšana.
  • Aizdevuma pieteikšana, noformēšana.
  • Hipotekārā kredīta un līzinga pieteikšana.
  • Krājkonta un Termiņnoguldījuma noformēšana.
  • Rīkojumu un ziņojumu nosūtīšana bankai.
  • Darījumi ar vērtspapīriem.
  • SMS bankas pieslēgšana, uzstādījumu kontrole un nomaiņa.

Lai izmantotu Citadeles internetbanku, nepieciešams

  • Interneta pieslēgums.
  • Microsoft Internet Explorer 11 vai Microsoft Edge 12+, Google Chrome 36+, Mozilla Firefox 31+, Opera 23+, Safari 6.1+.
  • Dators ar Windows, Linux vai Macintosh operētājsistēmu.
  • Internetbankai iespējams pieslēgties arī no planšetdatoriem un viedtālruņiem.

Internetbankas drošība

Bankas pakalpojumu lietošana internetbankā ir droša.

Lai izslēgtu nepiederošu personu piekļuvi datiem, izveidota daudzpakāpju drošības sistēma ar speciālu datu pārraides protokolu (SSL - Secure socket layer). Par šo protokolu liecina atslēdziņas attēls pārlūkprogrammā. Uzklikšķinot uz atslēdziņas attēla, iegūsi informāciju par Citadele internetbankā izmantoto datu kodēšanas metodi.

Autorizācijas mehānisms identificē lietotāju pēc:

  • Pieslēgšanās vārda, ko izvēlas pats lietotājs.
  • Paroles, ko izsniedz banka slēgtā aploksnē, bet lietotājs to nomaina, pirmo reizi pieslēdzoties internetbankai.
  • Autorizācijas koda no izvēlētās autorizācijas ierīces.

Šos datus internetbankas lietotājam kategoriski aizliegts izpaust trešajām personām!

Drošības nolūkos internetbanka periodiski prasīs nomainīt paroli, bet lietotājs, ja nepieciešams, var to nomainīt pats.

Jāatceras, ka internetbankā tiek fiksēti visi pieslēgšanās, paroles maiņas un citu būtisku darbību gadījumi. Sistēma ļauj pārlūkot šo darbību vēsturi, dodot iespēju noteikt nepilnvarotas personas pieslēgšanās mēģinājumu.

Ja rodas problēmas ar pieslēgšanos internetbankai

  • Ja pieslēgšanās vārds vai parole ievadīta nepareizi vai ievadīts neeksistējošs pieslēgšanās vārds, sistēma paziņos, ka lietotājs nav identificēts. Šajā gadījumā jāpārbauda, vai nav kļūdu, vai tiek ievērots burtu lielums, un jāmēģina pieslēgties vēlreiz.
  • Ja tiks lietoti internetbankā neakceptējami simboli (piemēram: ā, č, д, -, % u.c.), sistēma paziņos, ka pieslēgšanās vārds vai parole ievadīta nepareizi.
  • Ja parole vairākas reizes ievadīta nepareizi, pieslēgšanās vārds tiks bloķēts uz 5 minūtēm un tad var mēģināt ievadīt to vēl 5 reizes. Ja paroli neizdodas atcerēties, to var nomainīt tepat, internetbankā, nospiežot pogu Aizmirsāt paroli? un sekojot norādījumiem. Tāpat pieslēgšanās vārdu  joprojām ir iespējams atbloķēt, zvanot uz klientu atbalsta tālruni 6701 0000 un sniedzot darbiniekam prasīto informāciju.
  • Ja vairākas reizes pēc kārtas tiks ievadīts nepareizs autorizācijas kods, tiek nobloķēta autorizācijas ierīce, kura tika izmantota ieejai. Ja lietotājam ir papildus autorizācijas ierīce, to joprojām var lietot. Ja papildus autorizācijas ierīces nav, tad pieeju internetbankai varēs atbloķēt tikai bankas Citadele filiālēs.
  • Ja lietotāja interneta pārlūkprogramma neatbalsta funkcijas, kuras nepieciešamas internetbankas pilnvērtīgai darbībai, atvērsies lapa ar attiecīgu paziņojumu un lūgumu lejupielādēt jaunāko pārlūkprogrammas versiju.
chat logo