Ir vairāki iemesli, kāpēc jūsu zibmaksājums var tikt noraidīts. Maksājumi var tikt atteikti problēmu dēļ, kas saistītas ar sūtītāju, saņēmēja banku vai zibmaksājumu pakalpojumu sniedzēju. Ja jūsu zibmaksājums tiek noraidīts, mēs jūs par to informēsim internetbankā vai mobilajā lietotnē.
Veicot maksājumu Citadele internetbankā vai mobilajā lietotnē, jūs varat izvēlēties, vai jūsu maksājums tiktu apstrādāts tikai kā zibmaksājums. Ja laiks nav kritisks, jūs varat arī nosūtīt maksājumu kā standarta SEPA maksājumu (SEPA kredīta pārvedums). Savu izvēli Jūs bankai norādat, atzīmējot izvēles rūtiņu "Vēlos, lai šis maksājums tiek izpildīts tikai kā zibmaksājums." Ja atzīmēsiet šo opciju un maksājums nebūs veiksmīgs, tas tiks noraidīts. Tomēr, ja neatzīmēsiet šo opciju, neveiksmīgs SEPA zibmaksājums automātiski tiks nosūtīts kā standarta SEPA maksājums. Darba dienās standarta SEPA maksājums saņēmēja kontā nonāks aptuveni vienas stundas laikā. Nedēļas nogalēs SEPA standarta maksājumi netiek apstrādāti un tiks nosūtīti saņēmēja bankai tikai nākamajā darba dienā. Precīzu informāciju par maksājumu apstrādes laikiem varat saņemt šeit - Maksājumu iesniegšanas un izpildīšanas termiņi | Banka Citadele.
Zemāk norādīti galvenie iemesli, kāpēc zibmaksājums var tikt noraidīts:
-
Sistēmas kļūda: Maksājumi var tikt noraidīti, ja ir sistēmas kļūda vai ja maksājumu sistēma ir īslaicīgi nepieejama.
-
Nepareiza konta informācija: Ja norādītais konta numurs vai cita informācija ir nepareiza vai neatbilst saņēmēja bankas ierakstiem, maksājums var tikt noraidīts.
-
Konta ierobežojumi: Saņēmēja kontam var būt ierobežojumi, kas neļauj saņemt zibmaksājumus. Tas var būt saistīts ar konta slēgšanu, iesaldēšanu vai to, ka konts nav iestatīts, lai pieņemtu SEPA zibmaksājumus. Var būt arī ierobežojumi jūsu kontā (piemēram, finanšu ierobežojumi, piemēram, parādu atgūšana un citi juridiski finanšu pienākumi), kas neļauj veikt SEPA zibmaksājumus.
-
Saņēmēja bankas norādījumi: Dažreiz saņēmēja bankai var būt norādījumi noraidīt maksājumus no noteiktiem kontiem, izsūtītājiem vai izmantojot noteiktas maksājumu shēmas.
-
Atbilstības un regulatīvie jautājumi: Maksājumi var tikt noraidīti arī atbilstības ar regulatīvajām prasībām dēļ, piemēram, naudas atmazgāšanas novēršanas (AML) pārbaudes vai sankcijas.
Ja sastopaties ar noraidītu SEPA zibmaksājumu, ieteicams mēģināt nosūtīt maksājumu kā standarta SEPA maksājumu.