Kā e-paraksts palīdz ietaupīt laiku un atvieglot ikdienu
Vēl pirms pāris gadiem nevarējām iedomāties, ka ar mobilo telefonu varēsim apliecināt savu identitāti un parakstīt nopietnus dokumentus, tomēr 2020. gads ir pierādījis, ka visas svarīgās darīšanas var nokārtot arī attālināti. Vajadzīgi ir tikai pareizie rīki. Viens no rīkiem, kuram vajadzētu būt jebkura arsenālā, ir eParaksts. Aktīvs eParaksta lietotājs ir arī filiāles “Citadele” vadītājs Toms Stārosts, kurš dalās savā pieredzē – kā eParaksta nokārtošana atvieglojusi viņa ikdienu.
Pēc VAS Latvijas Valsts radio un televīzijas centra datiem 2020. gadā iedzīvotāji eParaksta rīkus identitātes apliecināšanai izmantojuši kopumā vairāk nekā 2.8 miljonus reižu. Salīdzinot ar 2019. gadu, e-Identitātes apliecināšana ar eParaksta rīkiem ir dubultojusies, savukārt kopējais eParakstīšanas reižu skaits pārsniedzis 9.5 miljonus.
Toms iepriekš vairākus gadus lietojis eParakstu viedkartē un iepazinis, kā ar to iespējams ietaupīt gan savu, gan citu laiku. Viņš salīdzina ikdienu pirms e-paraksta nokārtošanas, kad ar klientu kopā bija jādodas uz uzņēmumu reģistru reģistrēt komercķīlu, ar ērto šī brīža kārtību, kad viss iespējams attālināti, kas būtiski ļauj ietaupīt laiku un līdz ar to resursus. Toms Stārosts gan atzīmē, ka eParakstam viedkartē ir viens mīnuss - vienmēr ir jāatceras līdzi paņemt viedkartes lasītājs.
eParaksts mobile vienmēr līdzi
Tāpat kā attīstās banku pakalpojumi, tiem arvien vairāk kļūstot digitāliem, arī eParaksta risinājumi nemitīgi pilnveidojas, un jau kādu laiku eParaksts pieejams telefonā, izmantojot lietotni eParaksts mobile. Šo risinājumu izmantot iesaka arī Toms Stārosts.
Šobrīd apkārt eParaksta lietošanā novērojama ļoti strauja attīstība, kuru pozitīvi ietekmēja un joprojām ietekmē pandēmijas radītie ierobežojumi. Ja pirms gada eParaksts kolēģiem bija kaut kas maz dzirdēts, tad šobrīd tā jau ir kļuvusi par ikdienas neatņemamu sastāvdaļu.
Filiāles vadītājs vēlas uzslavēt arī darbiniekus, kuri ikdienā arvien vairāk ir sākuši izmantot šo iespēju parakstīt ne tikai iekšējos bankas dokumentus, bet arī dokumentus, kas ir saistīti ar klientu apkalpošanu (pieteikumi, līgumi, izziņas, u.c.).
Kā izveidot eParakstu un sākt lietot eParaksts mobile?
Lai sāktu lietot eParakstu un saņemtu eParaksts mobile, ir nepieciešams aizpildīt pieteikumu un parakstīt līgumu. Līguma parakstīšanas iespējas ir vairākas - vai nu klātienē notāru birojos, iepriekš piesakot vizīti, vai klātienē ar kurjera starpniecību, kā arī attālināti ar eID vai eParaksts karti, ja eParaksts jau izveidots senāk un tiek izmantots eParaksts ar viedkarti.
eParaksts mobile ir viena no ērtākajām lietotnēm, lai parakstītu dokumentus droši, ātri un attālināti, tā ir pieejama viedtālruņiem ar IOS un Android operētājsistēmām. Lai ar viedtālruņa palīdzību varētu parakstīt dokumentus ir nepieciešams sākotnēji lejupielādēt lietotni eParakstsLV. eParaksts sniedz iespēju arī digitālajā vidē apliecināt lietotāja e-Identitāti.
eParaksts mobile lietošana ir bezmaksas.
Kā pieteikties eParaksts mobile?
Pieteikties eParaksts mobile var paveikt veicot trīs soļus.
Pirmais solis: jānorāda savu kontaktinformāciju, jāiesniedz dati par savu personu apliecinošu dokumentu, jāizvēlas līguma parakstīšanas veids.
Otrais solis: viedtālrunī nepieciešamas lejupielādēt lietotni eParaksts mobile, jāizveido savs e-Identitātes PIN, jānoskenē QR kods vai manuāli to jāievada, lai aktivizētu lietotni.
Trešais solis: jāizveido parole, ko lietot turpmāk pieslēdzoties lietotnei.